Pedagógusi vélemények
a TUDÁSKULCS tanulási készségfejlesztő programról:
Nemrég zártuk le azt a nagyszabású TUDÁSKULCS tanulási készségfejlesztő kísérleti projektünket, melyben az ország több pontjáról vettek részt iskolák. A projektben feldolgozott TUDÁSKULCS munkafüzet során bebizonyosodott, hogy a munkafüzetek jelentős mértékben segítenek a tanulóknak, a tanárok legnagyobb örömére az elakadt tanulóknak is.
Íme, egy részlet az Alkalmazott Oktatástan „A tanulás eszközei oktatóknak” c. jegyzetéből:
„Úgy fogjátok találni, hogy a lustaság, inaktivitás, lassúság és hibák a munkában vagy egy témában, mind a meg nem értett kulcsszavakhoz fognak visszavezetni. A gyógyszer: a kulcsszavak tisztázása.”
Néhány pozitív visszajelzés a sok százból:
Pedagógusok:
„A tisztázandó szavak után álló feladatok, változatosak, gondolkodásra késztetik a tanulókat. Együttműködőbbek lettek a tanulók, igyekeztek átláthatóan vezetni a füzeteket, igényesebbé váltak. Pozitívum, hogy a tanulók szókincse bővült.” (K.J.-né tanár)
„Nőtt a figyelemkoncentrációjuk, az együttműködésük, a megértésük. A gyengébb, visszahúzódó tanulókat is be lehetett vonni a munkába.” (T.É. tanár)
Tanulók:
„… többet tudok tőle” (4. osztályos tanuló)
„…megtanultam a szavak jelentését és könnyebben értelmezem a szavakat. Szeretném, ha lenne más tantárgyból is, mert nagyon szívesen megtanulnám ilyen részletesen a tananyagot.” (7. osztályos tanuló)
”Szerettem, mert sokat használt, és jobban figyelek órán.” (7. osztályos tanuló)
” Szeretnék más tantárgyból is, mert könnyebb így tanulni, és szívesebben dolgozok órán is.” (6. osztályos tanuló)